2014. június 29., vasárnap

Kritika #6

Halálos rúnák
Blog címe: Halálos rúnák
Blog írója: Leah Hope Eastbrook

Kinézet:
Nagyon szép, ebben már az első pillanatban biztos voltam.
A fejléc, ami először felhívja az olvasó figyelmét rögtön rátapint a lényegre. Daniel Radcliff képével az olvasó már bizton tudhatja, hogy egy Harry Potter fanfictionnel van dolga, anélkül, hogy elolvasná a címét. Mellette Jennifer Lawrence, aki a főszereplő karakterét kölcsönzi szintén a lényegre tör. Az igazat megvallva egy ideig hadilábon álltam  a határozott kiemelésével, de végül sikerült megbarátkoznom vele és el kell ismernem, így kell kinéznie. A színei természetesen semmiben nem ütnek el, ezzel eddig sem volt problémád. A háttér szintén passzol az egészhez és a felhasznált szövegdobozok és HTML-kódok is megfelelőek. A bejegyzések betűtípusai és betűszíne is tökéletesen megfelelő. Semmi hozzáfűznivalóm nincsen.

Történet:
Nem is tudom mit mondjak... Ez az első eset, hogy ugyanattól az írótól egy sorozatban immáron a harmadik blog kritikáját írom (igaz eddig még olyan sem történt, hogy ugyanattól az írótól kritizáltam két különböző blogot, de ez most mellékes). Így kicsit talán máshogy is állok hozzá a dolgokhoz, tekintve, hogy már más sztorijaidat is olvastam. Nem vagyok biztos benne, hogy ez számodra ez pozitív avagy negatív hatással van, ezt majd neked kell eldöntened. Azt kell mondanom ugyanis, hogy a másik két blog jobban elnyerte a tetszésemet, ebben nem találtam meg ugyanazt az egyéniséget, mint a korábbiakban. Én is nagyon jól ismerem mind a Harry Potter könyveket, mind az azokból készült filmeket, esetenként talán túlságosan is jól és ez is hatalmas szerepet játszik abban, amit a továbbiakban írni fogok.
Először is meg kell hogy mondjam a prológus első felét csak mély levegővételek közepette sikerült végigolvasnom, mert nagyon arra a múltra alapoztál, amit Rowling kitalált. El bírom képzelni, hogy mit is szeretnél mindebből kihozni, de rám nagyon fájdalmas hatással volt, hogy hasonlót, szinte majdnem ugyanazt élte át Lily, mint Harry. Ez a dolog már nagyon lehúzta a blogot nálam. De semmi gond, elnézhető, gondoltam, és tovább olvastam a prológust. A végére meg is tetszett és fellélegeztem, hogy ettől a részlettől eltekintve, valószínűleg ugyanazt a színvonalat fogom visszakapni, mint korábban, hiszen a fogalmazásmódod ugyanolyan jó.
Igen ám, de ekkor jött ismét a hatalmas pofára esés (már elnézést a kifejezésért), amikor elmentek az Abszol Útra. Az még rendben van, ahogy megalkottad a főszereplő múltját, de amikor megpillantottam azt a rövid párbeszédet Nicole és az édesanyja között, muszáj volt egy pillanatra felfüggesztenem az olvasást. Az a két mondat ugyanis szinte ugyanígy szerepel a könyvben. Ezen borzasztóan megütköztem és ahogy olvastam tovább egyre több ilyenbe botlottam. Egy idő után már a fejemet fogtam és a hidegrázás kerülgetett. Sajnos fogalmam sincs mi lenne a célod ezzel, de azt tanácsolom ne tégy bele ilyen mondatokat.
Őszintén szólva, amikor végignézegettem, végigolvastam az összes menüpontot a fülszöveggel egyetemben, még mielőtt hozzákezdtem volna a történethez nagyon örültem. Ugyan el bírtam képzelni egy pár lehetséges történetet/kifejletet, amit kihozhatsz azok alapján, ami a sztorin kívül fenn van a blogon és meg kell mondjam mindegyik érdekesnek tűnt számomra. Ezt még csak tetézték azok, amiket eddig olvastam tőled és már-már azon kezdtem gondolkozni, hogy mit is fogok írni, mert ha túlságosan tetszik valami, akkor nem sokat tudok. Ne érts félre, az elképzeléseid nagyon szimpatikusak számomra és borzasztóan elnyerte a tetszésemet, ahogyan felépítetted a főszereplők egyéni világát, az általad behozottak kapcsolatát az eredeti történet szereplőivel. A családfa, ami talán a leginkább elnyerte a tetszésemet, mert megláttam benne a fantáziát, ahogyan kiegészítetted.
Azt tudnám talán még hozzátenni, hogy ugyanolyan szépen vezeted a történetet, mint az eddigi két blogodnál is, és ugyanolyan jól ki tudod találni az általad létrehozott szereplők jellemét, jellemzőit, mint korábban. Ne "csúfítsd el" olyanokkal, hogy az író mondatait rakod bele, nagyon kérlek. 

Írásmód:
Itt nincsen semmi kivetnivalóm. Ugyanolyan gyönyörűen fogalmazol, mint eddig. A párbeszédek és leírások aránya is megfelelő. Kicsit talán hiányoltam azt a szintű, színes leírást, amit a Sarki Fény című blogodban megtapasztaltam, de még így is szuper. Helyesírási hibákat, szóismétléseket esetleg félreütést szintén nem leltem sehol. Az írásmódodban tartod ugyanazt a színvonalat, ennek szörnyen örülök. Továbbra is azt kívánom, hogy így tudd folytatni.

Megjegyzés:
Ez alkalommal a megjegyzésben csak annyit tanácsolnék így a végén, hogy hagyd el azokat a mondatokat, én tudom, hogy van elég fantáziád és egyéniséged ahhoz, hogy magadtól ki tudd találni. Ahogy elnéztem végig szeretnéd vezetni a negyedik könyvtől a hetedik végéig, ami igen érdekesen hangzik. Kíváncsi lennék a fejleményekre. Sok sikert és kérlek bocsáss meg, ha megbántottalak, nem állt szándékomban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése