2014. július 30., szerda

Kritika #13

Angyalok vigyáznak ránk
Blog címe: Angyalok vigyáznak ránk
Blog írója: Bogi Szalai

Kinézet:
Kezdem fentről lefelé, ahogyan szoktam. A fejléced nem tetszik. Négy-öt összedobált kép, egymás mellé rakva, széleiket összemosva. Igaz a történethez passzol, arról szól, amiről kell, de nagyon darabosnak tűnik, meglátszanak a választóvonalak. A szöveg is sokkal jobb lenne, ha mondjuk egy másik betűtípust használtál volna vagy legalább domborítod és használsz egy-két effektet. A színével nincsen problémám, sőt ez az árnyalat igazán elnyerte a tetszésemet, nagyon jó is lehetne.
A háttér színben illik a fejléchez, de azon kívül úgy vélem nagyon feltűnő a mintája. A helyedben én valami szolidabbat választanék, engem személy szerint nagyon zavart olvasás közben.
Áttérve magára a sablonra úgy vélem jól választottál. Nem cifráztad túl, de nem is volt rá szükség. A fehér hátér nagyon jó, csak ne lenne olyan széles. A két szélén a margókat hagyhatnád keskenyebbre és máris sokkal szebb lenne.
Tovább folytatva a modulokról, a modulsávról szeretnék pár szót szólni.  Elsőként a menüdet említeném meg, ami szerintem úgy rossz, ahogy van. Ezt már másnak is mondtam, de szerintem ne használjatok úgy vízszintes menüt, hogy az nem ér végig a fejléc alatt, mert csúnya. Sokkal szebb lenne, ha függőlegeset használnál, hiszen nincsen sok menüpontod. Ezen kívül én nagyon hiányoltam a modulsávodból a történetet bemutató ki fülszöveget. A "Történet" menüpont erre a célra pontosan megfelelő lett volna. A "Szereplők"-höz annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy írhattál volna választékosabb mondatokat is. Értem ezt arra, hogy érdeklődési körként többnél szó szerint ugyanazt írtad, ami azért unalmas az olvasónak. Azt ajánlanám, hogy vagy nem írj semmit, vagy pedig fogalmazd át azokat. A modulsávod többi részét tekintve nem hiányoltam mást, a sorrendhez szólnék hozzá még. A helyedben a következő sorrendet követném: kép, olvasd el, feliratkozók, szavazás, chat, blogarchívum, és végül minden más.
Végül, de nem utolsó sorban pedig szeretnék kitérni a bejegyzések kinézetére. A dátum fejléce tetszik, a bejegyzés címe is megfelelő. A szöveg betűtípusával, színével és a betűk méretével sincsen problémám. Azt tanácsolnám egyedül, hogy tedd sorkizárttá a szöveget, mert az úgy sokkal mutatósabb.

Történet:
Huhh... Nagyon kapkodós. Ez az amit elsőre el tudok róla mondani. Folyamatosan egymásra zsúfolod az eseményeket, semmit sem fejtesz ki túlságosan, van hogy pár mondatban oldasz meg egy-egy történést. itt is megemlíteném azt a hibát, amit nagyon sok blogger elkövet, mégpedig az irreális kapcsolatkiépítéseket. Alig egy hete ismerik egymást a főszereplők, de máris képtelenek egymás nélkül élni, ez engem személy szerint már nagyon ki tud idegelni, már elnézést a kifejezésért. Ez volt talán az első ilyen hiba, ami szemet szúrt nekem.
Bővebben kitérve az eseményekre ugyanazt tudom mondani, mint eddig. Az olvasónak nincs lehetősége elmélyedni az egyes helyzetekben, mert amint úgy tűnik, hogy befejeződik valami (akár egy fél bekezdésnyi részlet) rögtön is belevágsz valami másba, mindenféle átkötés vagy magyarázat nélkül. Már éppen úgy tűnik, hogy történhetne valami Máté és Rozi között, de az olvasó csak magában tudja kitalálni, mert csak nagy vonalakban meséled el a dolgokat, majd hirtelen eseményt váltasz, mint például amikor a főszereplőt Londonba vitték. Követni ugyan lehet a történéseket, de leírások, magyarázatok és egyebek nélkül sokkal kevésbé élvezetesek és sokkal darabosabbak, ami nem teszi kellemessé az olvasást.
Ezen felül ott van például William fő angyalnak a személyisége. Először még meg akar szabadulni a főszereplő képességétől, majd hirtelen megjelenik, hogy segítsen neki. Hogy is van ez? Azért legyen már eldöntve, hogy pontosan mi is lesz, mert a másik dolog, ami nagyon zavaró tud lenni, azok a személyiség változások. Egy karakternek egyféle jelleme van, ami maximum egy nagy horderejű élmény miatt változhat meg és akkor is fokozatosan, nem pedig egyik percről a másikra.
Az alapötlet minden összevetve nem lenne rossz, csak jobban ki kéne dolgozni a fejezeteket. Ugyan van pár dolog, amire számítani lehet olvasás közben, de váratlan fordulatokkal is szolgáltál, amik meglepőek voltak és kíváncsivá tettek, minden hibád ellenére is.  Hogy őszinte legyek, nekem az eddigi utolsó (20.) fejezet tetszett a legjobban és nem a benne leírtak miatt, hanem azért mert úgy tűnt sokkal jobban odatetted magadat és egy sokkal lágyabb, folyékonyabb részt hoztál össze

Írásmód:
Az írásmódod nem rossz, de azért lehetne jobb is. A szókincsedet illetően még van hova fejlődnöd, ezt elősegíti, ha minél több könyvet vagy egyebet olvasol. Ettől függetlenül szóismétléssel nem igazán találkoztam, viszont annál inkább helyesírási és félreütési hibákkal. Ez utóbbiakat kiküszöbölheted a helyesírás ellenőrző használatával, valamint egy alapos átolvasással, hiszen van olyan, amit a program sem vesz észre. A fogalmazásmódodról nagyrészt már leírtam a véleményemet a "Történet" szakasznál, itt talán csak a szokásos párbeszéd-leírás aránnyal hozakodnék elő. A te esetedben túlnyomó részben párbeszédekkel találkoztam és azok is néhol elég nyersen voltak megírva. Sokkal szebb és élvezhetőbb lenne a történet, ha tarkítanád még néhány leírással. Itt is megemlíteném a 20.fejezetet, ahol immáron végre már majdnem azt láttam, amit szerettem volna. Megint csak azt mondom, hogy olyan részeket hozz, mint az az utolsó volt, csak még egy kicsit javíts, csiszolj rajta és jó lesz.


Megjegyzések:
Mint mondtam az alapötleted tetszik, úgy vélem még egy nagyon jó blog is kikerekedhet belőle. Láttam pár hibát, de egyik sem kiküszöbölhetetlen, csak oda kell tennie az embernek magát. Lehet, hogy egy kicsit nyers voltam a kritika során, de igyekeztem minél hamarabb megírni most már, ennek ez az oka. Ha megbántottalak valamivel, azért az elnézésedet kérem, nem állt szándékomban, csak az őszinte véleményemet fejtettem ki. Sok sikert kívánok a további blogoláshoz!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elnézéseteket kérem a sok kihagyásét és az immáron igen csak késő kritikákért. Sajnos nem igazán volt rá alkalmam, hogy egyáltalán foglalkozzak velük, mert mint már azt korábban is említettem akaratlanul is nagyon zsúfoltra sikeredett a nyaram, ezáltal pedig az elmúlt egy hónapban alig voltam itthon pár napot. A továbbiakban igyekszem minél hamarabb elkészíteni a rendeléseket, de hamarosan ismét elutazok, megértéseteket kérem. Mindent el fogok készíteni.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát!
    Először is egyáltalán nem bántottál meg, ha olyan tipúsú lány lennék kritikát sem kértem volna. Sőt azért kértem a kritikát, hogy megtudjam mik a blog hibái, mert igazából én is tudtam, hogy vannak gondok, csak azt nem, hogy mi.
    Ezért is megpróbálok megfogadni minden tanácsot!
    Még egyszer köszi!
    xx Bogi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen megírtam, örülök, hogy így gondolod. Sok sikert kívánok a továbbiakban!
      by: Kathy F.

      Törlés