2014. július 10., csütörtök

Kritika #9

Dreams
Blog címe: Dreams
Blog írója: Noemi Soler

Kinézet:
Már rögtön az elején meg kell, hogy mondjam, nagyon szép munka, ráadásul a tiéd, tehát már most gratulálok. Részletesebben elemezve, szokásos módon a "fejléccel" kezdeném. Őszintén szólva a képsorozatot, amely a blog tetején látható én nem tekintem fejlécnek. Ettől függetlenül nagyon jól vannak összeválogatva ezek a képek, mind hangulatban mind színvilágban passzolnak a blog további részéhez. Nekem nagyon elnyerték a tetszésemet. Mindezért én úgy gondolom ezek után nincs is szükséged fejlécre, a kép sorozatért maximális öt pontot érdemelsz.
A továbbiakat tekintve a háttérrel folytatnám. Olyan tipikus háttér nincsen, de ez sem hiányzik, az egyszínű alap, amit használtál pontosan elegendő. A modulsávod is nagyon szépen ki van töltve, tetszik a blognak a bemutatása. Nem hiányoltam semmit a szükséges modulokból. A felhasznált html kódjaid is nagyszerűek, minden harmonizál mindennel. A szövegdobozok, a képek, minden. A menüt is nagyon jól alakítottad ki, tetszenek a menüpontok. Mivel több történetet is elindítottál, örülök, hogy szétválasztottad őket, nem úgy mint sok más blogger (tisztelet a kivételnek) akik az új történetet bezsúfolják a régi fejezetei közé.
A bejegyzéseket illetően nincsen semmi hozzáfűznivalóm. Csakúgy, mint a moduloknál itt is megfelelőek a használt betűtípusok és betűszínek. Minden olvasható és stílusban is passzol.
Egy szó, mint száz, nagyon szép munka, fogadd még egyszer gratulációmat.

Történet:
Mint, ahogy a kinézetről írt kritikában is megemlítettem egy szó erejéig, ugye több történetet is lekezdtél ezen a blogon, pontosabban hármat. Én azonban úgy gondolom, hogy mivel ebből a háromból kettőt még éppen, hogy csak elkezdtél, ezért a harmadikról, az "Álmok útján" -ról fogok írni.
Már maga az is elnyerte a tetszésemet, ahogy a szereplőket bemutattad, szóval kíváncsian vártam, hogy maga a történet miről fog szólni. A prológusod nagyon jól sikerült, felkelti az olvasó érdeklődését és már abban látszik, hogy izgalmasnak ígérkezik a blog. Annyi hozzászólni valóm lenne, hogy talán túl hosszúra sikeredett. Egy prológus rövid és tömör, éppen, hogy belevág a történetbe. Nem mondom, hogy így utólag javítsd ki, de a továbbiakban, kicsit próbálj meg elgondolkozni rajta.
És igen tovább olvasva a történetet valóban beigazolódott a gyanúm, miszerint izgalmas sztoriról van szó. Fordulatosan és eléggé valósághűen írtad meg a különböző fejezeteket. Eleinte kicsit ugyan furcsálltam, hogy egy nő hogyan kerül egy férfi focicsapatba, de úgy véltem ez még messze belefér a fanfiction kategóriába. A meccseket is nagyon jól írtad meg és az elején az a pár év ugrás is jó ötlet volt. Nem nagyon tudom elképzelni, hogy én magam például hogyan írtam volna meg a folytatást, ha ott kezdem, ahol a prológus befejeződött és így legalább részletezned sem kellett semmit.
Az egyetlen hiba amit észrevettem az talán a kapkodás volt. Az igazat megvallva sokat vacilláltam azon, hogy ezt most hibának véljem avagy sem, hiszen a dolog mindkét oldalára találtam példát. Végül úgy döntöttem, hogy megemlítem. Úgy éreztem ugyanis, hogy amikor Noemi bekerült a Real Madridba és az első edzésen megmutatkoztak a képességei, talán túl hamar barátkoztak meg vele. Ezt véltem én kapkodásnak. Hiszen alig néhány órája ismerték a lányt, de edzés végére máris puszipajtások voltak. Ez számomra már az irreális kategóriába tartozik. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam a Noemi-Ronaldo kapcsolatot pedig nagyon szépen kifejtetted, és nem estél bele abba a hibába, hogy a harmadik fejezet után már borzasztóan szerelmesek egymásba és nem tudnak egymás nélkül élni, mint ahogy azt sok fanfictiont író blogger megteszi. Számomra ez okozta azt az apró vacillálást, amit említettem.
Minden összevetve azt hiszem egy eredeti, fantáziadús, egyáltalán nem sablonos történetet hoztál össze, elismerésem. Csak így tovább!

Írásmód:
Nagyon színesen tudsz fogalmazni azt meg kell hagyni.  Szépek a szóképeid, nem darabosak a mondatok, nem esik szét maga a szöveg. A gondolatoknak a kifejtése, az érzelmek megnyilvánítása külön elnyerte a tetszésemet. A tőlem megszokott aránypár is rendben van, a leírások és párbeszédek közül egyik sincsen túlnyomó többségben. A szóismétlésekkel sincsen gondod, egyszer kétszer ugyan láttam, hogy szinte már görcsösen szeretnéd kikerülni őket, de nem szembetűnő és nem is zavaró, szóval nincs vele semmi probléma. Helyesírási és leütési hibákat nem vettem észre, ami igen precíz hozzáállásra utal. A megírt fejezetek megfelelő hosszúságúak és érdekesek. Nem is tudom mit mondhatnék még.

Megjegyzés:
Hogy őszinte legyek én magam is nagy Real Madrid fan vagyok, szóval már csak ezért is élveztem olvasni a történetedet. Ebben természetesen közrejátszott a csodálatos írásmódod és a lehengerlő történet is. Csak annyit tudok tanácsolni, hogy csak így tovább és további sok sikert!

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon szeretném megköszönni a kritikát, főleg, hogy ilyen hosszú lett. A kinézetet illetően nagyon örültem a szavaidnak, a történetemmel kapcsolatban pedig adtál pár hasznos dolgot, ami elgondolkodtatott, szóval még egyszer nagyon köszönöm, főleg az őszinteségedet! :)

    Üdv,
    Noemi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szija!
      Nagyon szívesen, örülök, hogy elégedett vagy :))
      by: Kathy F.

      Törlés